Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Geografická témata ve vzdělávacím oboru Výchova k občanství (dle RVP pro základní vzdělávání)
STAREC, Jan
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem mezipředmětových vztahů mezi Výchovou k občanství a Zeměpisem ve výuce na základní škole. Cílem práce je poskytnout přehled těchto interdisciplinárních vztahů mezi oběma vzdělávacími obory. Toho bylo dosaženo pomocí obsahové analýzy tematických celků učiva uvedených v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Na základě získaných údajů následně autor koncipoval osm modelových výukových jednotek, které byly uvedeny do praxe. Jednotlivé výukovéjednotky byly následně podrobeny evaluaci. Hlavním přínosem práce je nalezení četných kompatibilit mezi oběma obory, které mohou být využity v každodenní pedagogické praxi.
Základy molekulární biologie na základních školách pomocí hands-on aktivit
Pinkr, Tomáš ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent)
Cílem práce bylo vytvořit a ověřit výukový cyklus zaměřený na molekulární biologii s využitím hands-on aktivit, aktivizačních metod a kritického myšlení. Celkem se ověřování zúčastnilo 99 žáků dvou základních škol (9. ročníky) a jednoho víceletého gymnázia (ekvivalentní ročník k základním školám). S jejich pomocí se podařilo vytvořit atraktivní výukový cyklus z molekulární biologie, který je možné bez zásadních úprav a s nízkými náklady rovnou použít.
,,Voda" - tematická řada ve výtvarné výchově pro střední školní věk
KALKUŠOVÁ, Veronika
Teoreticko - projektová diplomová práce se zabývá zpracováním tematické výtvarné řady s názvem ,,Voda" a její realizací v rámci lekcí výtvarné výchovy dětí středního školního věku na základní škole. Na teoretickou část, jež přináší obecný vhled do problematiky vody nejen ve výtvarném umění a projektového vyučování, navazuje část projektová, která se skládá ze sedmi navržených výtvarných lekcí. Projektová část rovněž zahrnuje popsané realizace a didaktickou analýzu jednotlivých lekcí. Diplomovou práci doplňují v samotném závěru obrazové přílohy vztahující se k teoretické části, fotodokumentace dílčích lekcí a navržené strukturované přípravy.
Realizace a hodnocení projektové výuky na základní škole
Průchová, Věra ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
Diplomová práce Voda je život popisuje přírodovědný projekt realizovaný již sedmým rokem na Základní škole v Chrudimi. Teoretická část diplomové práce je věnována srovnání transmisivního a konstruktivistického pojetí výuky, vymezením pojmů projekt, projektová výuka, projektová metoda a badatelsky orientovaná výuka. Dále pak srovnáním projektové výuky s integrovanou tematickou výukou a implementaci téma Voda v Rámcově vzdělávacím programu pro základní školy. Praktická část diplomové práce podrobně popisuje realizovaný projekt Voda je život, od metodiky projektu až po vlastní průběh a hodnocení projektu. Zároveň se zaobírá kritickou analýzou projektu zaměřenou na problematiku projektovosti projektů, především z hlediska dodržování základních kritérií projektové výuky. Cílem této práce je také poukázat na problematická místa a navržení případné alterace představeného projektu. KLÍČOVÁ SLOVA Projektové vyučování, mezipředmětové vztahy, voda, analýza projektu, pozorování, badatelsky orientovaná výuka

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.